مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۸ درصد دانش‌آموزان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول و ۲۷ درصد دز دوم واکسن دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 22 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمد احمدیان در این خصوص اظهار کرد: تاکنون ۷۸ درصد دانش‌آموcان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و ۲۷ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند که اجازه حضور در کلاس‌های حضوری را دارند.

وی با اشاره به این‌که جلسات متعددی با شورای سلامت مدارس تشکیل شده است تا مدیران مدارس به فاکتورهای حفظ سلامت مدرسه آشنا شوند، ادامه داد: مدارس ابتدایی در نواحی کم‌جمعیت و روستاها بازگشایی شده‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در بازگشایی مدارس به‌ویژه در سنین قبل از واکسیناسیون، باید فاصله‌گذاری حداقل دو متر و تهویه مناسب و استفاده از ماسک اجرایی شود.

وی با بیان این‌که مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه و متوسطه اول از ابتدای آذرماه رسمأ بازگشایی می‌شوند، گفت: تاکنون ۲۵۰۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشتی از مدارس ثبت شده است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

احمدیان با اشاره به این‌که برای بازگشایی مدارس، اصول و معیارهایی تعیین شده است که از آن جمله می‌توان به واکسیناسیون کادر Hموزشی مدرسه و دانش‌آموزان و همچنین ظرفیت کلاس‌ها با حداکثر ۱۵ نفر اشاره و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان باید به بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد از همین رو از دانش‌آموزان درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار