مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ؛
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد،گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا صدور قبوض کاغذی را متوقف کرده و قبوض نوسازی و کسب و پیشه را بصورت پیامکی برای شهروندان ارسال کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 17 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمد جواد رجائیان،در این خصوص افزود: این درحالی است که در کناربرنامه ریزی برای ارسال پیامک ،میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده و پرداخت است.
وی اضافه کرد: شهرداری ها طبق قانون و مشابه سایر شرکتهای خدمات رسان مانند شرکت های آب و برق و گاز بخشی از هزینه خدمات ارائه شده را از مشترکان که در شهرداری شهروندان هستند دریافت می کنند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد،تصریح کرد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران ، نوسازی و خدمات شهری برای واحد های مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحد های تجاری چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع می شود.
رجائیان،با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم کرده و وب سایتی نیز برای همین منظور ایجاد شده بود اظهارکرد: با این وجود مراجعه به شهرداری همچنان وجود داشت که عمدتا برای سوال از نحوه محاسبه این عوارض بود.
وی ادامه داد: بررسی های انجام شده ما را به این جمع بندی رساند که دو موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم،در همین مسیر ابتدا سامانه نرم افزاری و درگاه اینترنتی مورد بازنگری قرار گرفت و ساده سازی شد .
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد،افزود: دوم اینکه تیم پاسخگویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را بصورت تلفنی به شهروندان آموزش داده و در مورد روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان عزیز ارائه دهند.
رجائیان ،گفت: نکته دیگر اینکه سوابق پرداختهایی که در سالهای گذشته انجام شده نیزدر پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرارداده شد.
وی با اشاره به اینکه سامانه مورد نظر مشابه سایر سامانه های شهرداری برای سهولت دسترسی در آدرس sm.mashhad.ir قرارگرفته است تصریح کرد: مجاوران عزیز می توانند برای پاسخگویی به این وبسایت مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد،با بیان اینکه این مدل جدید پاسخگویی اخیرا طراحی و وبسایت جدید هم طی چندماه اخیر راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی و اعلام اطلاع رسانی این موضوع را تازه شروع کرده ایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی ظرف چندماه آینده نتایج تاثیر آن برکاهش حضوری مردم درشهرداری اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار