رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: سامانه تعویض پلاک اینترنتی خودرو در مشهد به عنوان دومین شهر بعد از تهران از امروز فعال شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 13 November 2021

به گزارش تابناک رضوی  سرهنگ حمیدرضا دهنوی با بیان این مطلب افزود: این طرح شامل خودروهای دارای پلاک شخصی با مالکیت حقیقی است که در رهن نبوده و پلاک آنها نیز مفقود نشده باشد.
وی ادامه داد: ثبت نام و ورود اطلاعات اولیه توسط خریداران و فروشندگان در آدرس اینترنتی pelak.epolice.ir انجام می شود و اگر خریدار وکالت داشته باشد می‌تواند به تنهایی این فرایند را انجام دهد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: پس از این مرحله، فرم بازدید صادر و نوبت دهی اینترنتی انجام می‌شود.
وی افزود: در مرحله بعد خریدار و فروشنده در نوبت مربوطه در مرکز تعویض پلاک حاضر شده و بازدید از خودرو و تایید مدارک توسط مدیر فنی انجام می‌شود، پس از آن سند مالکیت و برگ سبز خودرو صادر و تحویل می‌شود.
سرهنگ دهنوی ادامه داد: در مرحله آخر نیز پلاک قبلی فک شده و پلاک جدید خودرو نصب می‌شود.
وی گفت: تمام این مراحل پس از حضور در مرکز تعویض پلاک حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد اما در حال حاضر این امکان فقط برای مرکز تعویض پلاک ساجدی در مشهد فراهم شده‌ است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: شهروندان از طریق این سامانه می‌توانند استعلام‌های مربوط به خودرو و همچنین پرداخت جرایم خلافی خودرو را نیز انجام دهند.
هم‌اکنون ۲ مرکز تعویض پلاک خودرو در مشهد فعال است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار