رییس دانشگاه آزاد اسلامی، از آغاز کلاس‌های آموزش حضوری این دانشگاه در چندین شهر کشور با وضعیت آبی کرونایی خبر داد و گفت: آموزش‌های مجازی موقتی هستند و با بازگشت به شرایط عادی از لحاظ شیوع بیماری کرونا به آموزش‌های حضوری باز خواهیم گشت.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 11 November 2021

گزارش تابناک رضوی  محمدمهدی طهرانچی روز پنجشنبه با اعلام این خبر و بیان اینکه به صورت روزانه گزارش آغاز به کار آموزش حضوری دانشگاه ها را پیگیری می کنم، اظهار داشت: برخی کلاس ها در این مناطق دایر شده اند اما هنوز مقاومت هایی از سوی دانشجویان برای حضور در کلاس ها وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد که آموزش مجازی کلاس های دانشگاهی به طور حتم یک نسخه موقت و نه دائمی برای آموزش دانشگاه ها است. تاکنون و برحسب شرایط فوق العاده مربوط به کرونا چند ترم کلاس های آموزشی دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار شده است و باید با عادی شدن شرایط به حالت عادی بازگردیم.

تربیت اجتماعی دانشجویان با آموزش مجازی منافات دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه، تربیت اجتماعی و کارکرد دانشگاه ها با آموزش مجازی منافات دارد، اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که آموزش مجازی چه در حوزه آموزشی و چه در حوزه تربیت اجتماعی دانشجویان از راندمان لازم برخوردار نیست.

طهرانچی در مورد برخی صحبت های کارشناسان مبنی بر اینکه، کلاس های مجازی از مزیت هایی نیز برخوردار است و می توان بخشی از کلاس ها و دروس دانشگاهی به خصوص دروس عمومی را برای کاهش هزینه ها به شکل مجازی برگزار کرد، گفت: دروس عمومی دروس تربیتی است و برگزاری آموزش این دروس به صورت مجازی به طور حتم کاهش آثار تربیتی مباحث این دروس را برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر مثالی اضافه کرد: تدریس درس معارف اسلامی به عنوان یکی از دروس عمومی باید به صورت مباحثه ای و با حضور استاد برگزار شود در غیر این صورت اثر تربیتی آن از بین خواهد رفت.

وی تاکید کرد: اگر دانشگاه ها برای کاهش هزینه ها از تربیت صحیح دانشجو دست بکشند، به طور حتم در آینده نتایج و پاسخ نامناسبی خواهیم گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار