در زندان‌های آمریکا به زندانیانی که محکوم به اعدام هستند برای ایجاد آرامش، این اجازه داده می‌شود که آخرین وعده غذایی خود را سفارش دهند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 28 October 2021

به گزارش تابناک رضوی به نقل از بیزنس اینسایدر، هرروز ما وعده‌های مختلف غذایی را میخوریم. آنقدر این موضوع برای ما عادی است که شاید حتی به آن فکر هم نمیکنیم. اما آیا تابحال به این فکر کرده اید که دوست دارید چه غذایی را به عنوان آخرین غذای خود بخورید؟

در زندان‌های آمریکا قبل از اعدام زندانیان، به آن‌ها حق انتخاب آخرین وعده غذایی خود داده می شود. این راهی برای ایجاد آرامش در زندانیانی است که در شُرف اعدام هستند؛ به خصوص اینکه آن‌ها سال‌ها در زندان بوده اند و حقی برای انتخاب غذای مورد علاقه خود را نداشته اند.

البته جای تعجب ندارد که بسیاری از زندانیان به این دلیل که خود را در یک قدمی مرگ میبیند اشتهایی ندارند و بعضی این را مانند گاز دادن خودرویی که موتور ندارد، توصیف می کنند. اما از طرفی دیگر بعضی از اعدامیان قبل از مرگ خود غذا‌های مفصلی را سفارشمی دهند.

بولین جونیور
جونیور که در زمان مرگش ۵۳ سال داشت یک قاتل زنجیره‌ای بود و تصمیم گرفت وعده غذایی مفصلی را سفارش بدهد. او یک استیک دنده‌ای نیم پز، پوره سیب‌زمینی پخته که هم کره و هم خامه ترش داشت، سالادی که شامل گوجه‌فرنگی و خیار روی آن بود، نان سیر و یک بطری کوکاکولا سفارش داد. او حتی به عنوان دسر پای مرنگ لیمویی سفارش داد.

ارل فارست
فارست یک قاچاقچی مواد مخدر بود که به ۱۱ سال حبس و اعدام محکوم شد. او قبل از اعدام خود ماکارونی، استیک، گوجه فرنگی، خیار، میوه، یک تکه کیک شلاتی سفارش داد. فارست بعد از خوردن آن‌ها یک لیوان شیر خورد.

رابرت آنتونی مدن
مدن که به مدت دوازده سال به اتهام قتل در زندان بود و اعدام شد، درخواست کرد تا آخرین وعده غذایی او را به افراد بی خانمان تقدیم کنند.

لارنس راسل بروئر
آخرین وعده غذایی بروئر در واقع باعث شد که تگزاس از ارائه آخرین وعده‌های غذایی به اعدامیان صرف نظر کند. او دو استیک مرغ سوخاری، بامیه سرخ شده، یک چیزبرگر بیکن با گوشت اضافه، سه فاهیتا (نوعی غذای مکزیکی)، نیم کیلو باربیکیو، یک پیتزای بزرگ، یک پیمانه بستنی و شیرنی کره بادام زمینی سفارش داد. اما او هیچ کدام از آن غذا‌ها را نخورد و همه را هدر داد. مطمئنا همه زندانبانان از این که این همه غذا و پول اسراف شده بود عصبانی بودند.

رونی لی گاردنر
گاردنر که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، درخواست عجیبی نداشت. او بعد از ۴۸ ساعت روز گرفتن و تماشای فیلم ارباب حلقه ها، یک بشقاب خرچنگ دریایی و سزبیجات و به عنوان دسر یک پای سیب و بستی وانیلی و یک بطری نوشابه درخواست کرد.

دنیل آنتونی لوکاس
لوکاس که به مدت ۱۶ سال به اتهام قتل یک خانواده پس از تلاش برای فرار از سرقت در انتظار اعدام بود، سفارش یک کالزون استیک و پنیر، یک پیتزای گوشت، یک قارچ شکم پر پورتوبلو و یک سالاد سرآشپز داد. او به عنوان نوشیدنی نیز آب پرتقال را انتخاب کرد که نوشیدن آن همراه با پیتزا انتخاب عجیبی است.

توماس جی گراسو
گراسو که به خاطر خفه کردن یک زن مسن با چراغ‌های کریسمس و کشتن یک مرد مسن به زندان افتاد، نه تنها درخواست عجیبی داشت، بلکه شکایتی هم داشت.

او دو دوجین صدف بخارپز شده، دنده کباب، پای کدو تنبل با خامه فرم گرفته و توت فرنگی، دو چیزبرگر از برگر کینگ، و یک کنسرو اسپاگتیدر دمای اتاق سفارش داد.

او همه سفارش خود را دریافت کرد و در انتها شکایت کرد که اسپاگتی او به اندازه کافی خوشمزه نبود و آخرین کلمات او قبل از مرگش این بود: «من اسپاگتی دلخواهم را نخوردم. میخواهم همه رسانه‌ها این موضوع را بدانند.»

جان وین کانر
کانر پس از یک مشاجره در حال مستی که منجر به قتل یک نفر شد در زندان به اعدام محکوم شد. اما او قبل از مرگش وعده غذایی مفصلی را برای خود سفارش داد. او ۱۰ گربه ماهی سرخ شده، دو همبرگر لوکس بیکن سه گانه، پیاز خام ورقه شده، دو پیمانه بستنی وانیلی درخواست کرد. هنوز مشخص نیست که آیا او توانسته تمام آن را تمام کند یا خیر.

استیون وودز
غذایی که استیون قبل از اعدام سفارش داد بسیار عجیب بود؛ زیرا او در تمام مدت ادعا می‌کرد که گیاهخوار است، اما سفارش او قبل از اعدام شامل یک پیتزای بزرگ با هر گوشتی بود که فکرش را بکنید: از جمله مرغ سرخ شده، نان سیر، استیک مرغ سرخ شده، همبرگر با بیکن، بستنی و تقریباً تمام انواع نوشابه ها. در سفارش او همچنین پپسی، آبجو و چای شیرین همگی وجود داشتند.

دنیس بگول
بگول اعضای یک خانواده را در جریان حمله به خانه آن‌ها کشته بود و در سال ۲۰۰۵ اعدام شد. آخرین درخواست غذایی او شامل یک استیک متوسط ​​نیم پز، سه ران و سینه مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، دو همبرگر لوکس، حلقه‌های پیاز و یک سالاد بود.

اما این همه ماجرا بود او برای صبحانه تعداد زیادی تخم مرغ و پیاز، نیم کیلوبیکن سرخ شد، پای هلو همراه قهوه و پای سرد سفارش داد.

ماریون آلبرت پروت
ماریون آلبرت پروت، قاتل سریالی در ابتدا گفت که می‌خواهد آخرین وعده غذایی خود را با زندانی دیگری در محکومیت مرگ به اشتراک بگذارد که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار