فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع):
فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه گفت: نیروهای مسلح امروز تمام ترفندهای دشمن را رصد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 25 September 2015
رضا آذریان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت حادثه دلخراش سرزمین منا که منجر به کشته‌شدن هزار و 300 نفر از حجاج کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران و مجروح شدن 2 هزار نفر انجامید، اظهار کرد: بی‌کفایتی آل سعود را در ابتدای سخنانم محکوم می‌کنم.

فرمانده لشکر پیروز77 ثامن‌الائمه افزود: همانطوری که همه اطلاع دارید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان انقلاب به‌ویژه استکبار به دنبال این بودند که انقلاب به مقصد اصلی خود نرسد، بنابراین بعد از پیروزی انقلاب مباحث زیادی را در کشور با اختلافات تشییع و اهل تسنن و همچنین مستقل کردن استان‌ها در کشور مطرح کردند.

وی بیان کرد: درگیری‌هایی هم در شهرهای مختلف کشور به وجود آوردند با این نگرش از آن جایی که نیروهای مسلح در حال بازسازی بودند و آمادگی مقابله نداشتند لشکر پیروز 77 ثامن‌الائمه از مشهد مقدس به ترکمن صحرا اعزام شد که به مقابله با چریک‌های فدایی خلق ترکمن ضد انقلاب برود.

آذریان ادامه داد: جنگ تحمیلی در چنین شرایطی به ایران تحمیل شد، استکبار جهانی وقتی موفق نشد با این اعمال به کشور راه پیدا کند از راه دیگری می‌خواست به ایران نفوذ کند و حتی برای برقراری امنیت صحرای طبس باز هم یک یگان از لشکر 77 ثامن اعزام شد، همچنین باید گفت وقتی که استکبار جهانی مشاهده کرد که نمی‌تواند با انقلاب ایران مبارزه کند، از طریق حمله نظامی به وسیله صدام می‌خواست نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه با یادآوری شرایط کشور و وقوع جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: صدام از اینکه احتمال می‌داد انقلاب به کشور عراق ترویج پیدا کند تنها راه سرنگونی ایران را حمله نظامی با پشتیبانی کشورهای استکبار جهانی می‌دید با این نگرش در 31 شهریور ماه سال 59 حمله سراسری خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند من از ملت ایران خواهانم که در هر مسئله که پیش می‌آید قوی و قدرتمند باشند، ادامه داد: با امیدی که در دل ملت و جبهه‌ها به وجود آمده بود یک شرایط خاص سیاسی در کشور وجود داشت و شخص بنی صدر اجازه نمی‌داد نیروهای مسلح تجهیز شوند و موارد را طوری انجام داد که دشمن قسمت زیادی از خاک ایران را به تصرف درآورد و اختلافات سپاه و ارتش را هر روز بیشتر می‌کرد.

وی افزود: همچنین شهید صیاد شیرازی را از ارتش بیرون کرد و درجه این شهید بزرگوار را از ایشان گرفت، اما بنی‌صدر بعد از مدتی رسوا شد و با آن بی‌کفایتی که مجلس به آن رأی داد از فرماندهی کل قوا عزل شد.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه ادامه داد: در 14 آبان‌ماه سال 59 بعد از 45 روز از حمله عراق امام راحل فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و مأموریت را به لشکر پیروز 77 ثامن‌الائمه به اتفاق سایر نیروهای مسلح دادند و در پنجم مهرماه سال 60 نیروهای لشکر پیروز 77 ثامن‌الائمه اعم از زمینی و هوایی و دریایی با یک همدلی این عملیات بزرگ را انجام دادند.

وی تصریح کرد: نخستین عملیات گسترده عملیات ثامن‌الائمه بود که کمر صدام در آن شکسته شد، با این دید عملیات‌های گوناگونی نیروهای مسلح انجام داده و دشمن را از خاک کشور بیرون کردند و حماسه هشت سال دفاع مقدس را به وجود آوردند؛ باید گفت در تمام مباحث امروز اعم از نظامی و هسته‌ای پیشرفت کرده‌ایم و نیازی به هیچ کشوری نداریم، به این دلیل که در دفاع مقدس ابهت این کشورها را شکستیم؛ همچنین باید گفت در بحث نظامی در شرایط آمادگی بسیاری خوبی قرار داریم.

فرمانده لشکر پیروز 77 ثامن‌الائمه با اشاره به توطئه‌های آمریکا در طول تاریخ و بروز جنگ‌های نیابتی از سوی این کشور، تأکید کرد: دشمن با استفاده از حادثه 11 سپتامبر به کشورهای اسلامی حمله کرد و آن چیزی که در مبحث برجام است خط قرمز نیروهای مسلح است.

وی یادآور شد: مطابق فرمایش رهبری اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس به حقوق و خطوط قرمز ما دست پیدا کند، با این دید دشمنان جنگ‌های نیابتی را مطرح و کشور سوریه و عراق را محاصره کردند و به نوعی خود را می‌خواستند به مرزهای ایران نزدیک کنند، باید گفت نیروهای مسلح امروز تمام ترفندهای دشمن را رصد می‌کند.

آذریان اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران، هواپیماهای دشمن را در خاک، زمین و دریا رصد می‌کند؛ در این راستا اجازه هیچ تعرضی به خاک جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد و بدانند در حدی نیستند که خطری محسوب شوند و بخواهند تعرض کنند؛ همچنین در همه شرایط نیروهای مسلح ما به پشتیبانی ملت و رهنمودهای رهبری آماده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار