رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی، گفت: سهل انگاری در نگهداری رمز و نام کاربری در شبکه شاد مشکل آفرین شد و عامل ارسال و انتشار مطالب خارج از شئونات اخلاقی در شبکه شاد نیز شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 19 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبرگفت: نماینده دبیرستان دخترانه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه ای با موضوع هک شبکه اجتماعی شاد را داشت.

رئیس پلیس فتا استان سرهنگ جهانشیری بیان داشت : شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان از ارسال مطالب خارج از شئونات در کانال شبکه شاد خبر داد و تقاضای شناسایی فرد هتاک را داشت.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد رمز عبور و نام کاربری یکی از معلمین هدف سوء قرار گرفته و مطالب از طریق نام کاربری ایشان منتشر می شود و با اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد خانم معلم رمز عبور خود را در اختیار یکی از شاگردان معتمد خود قرار داده و از طریق نام کاربری وی مطالب خارج از شئوناتی علیه معلمین و یکی از دانش آموزان برتر در دبیرستان مربوطه منتشر شده است.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از توان فنی و پلیسی کارشناسان موفق به شناسایی عامل انتشار مطالب موهوم شده وبا هماهنگی قضایی جهت علت انتشار و نحوه دستیابی به رمز مدیریتی و نام کاربری به پلیس فتا فراخوانده شد .

جهانشیری با بیان اینکه متهم نیز یکی از دانش آموزان مدرسه بود و با سوء استفاده از اعتماد دوستش نسبت به برداشت رمز عبور و نام کاربری اقدام کرده و با افشا شدن هویتش شرمسار از خانم معلم و مدیر و هم کلاسی خود شده بود و تقاضای گذشت از کج رفتاریش را در فضای مجازی داشت که با رأفت خانم مدیر و معلم مورد بخشش قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان به معلمین گرامی توصیه کرد : نکته ظریف پرونده ای که شرح آن داده شد "آمورش استفاده صحیح از بستر فضای سایبری و فرهنگ سازی" با همکاری معلمین فرهیخته و اولیا و مربیان کشور عزیزمان می باشد که با ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بستر فضای سایبری یاریگر دانش آموزان و نوجوانان عزیز میهن اسلامی هستند در همین رابطه معلمین گرامی نیز نگهداری از رمز عبور و نام کاربری خود را فراموش نکرده و در این خصوص سهل انگاری ننمایند.

شهروندان گرامی در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار