اتاق اندیشه ورز تبليغ خراسان در بیانیه ای، حادثه تروریستی در مسجد قندهار و کشته شدن شیعیان مظلوم نمازگزار را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 19 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، اتاق اندیشه ورز تبليغ خراسان در بیانیه ای، حادثه تروریستی در مسجد قندهار و کشته شدن شیعیان مظلوم نمازگزار را محکوم کرد. در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«قال الله تعالی: وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما»
دست جنایتکاران ضد اسلام،بار دیگر به خون مؤمنین مظلوم و نمازگزار آلوده شد و غمی سنگین بر دل‌ها وارد ساخت.شهادت غمبار و جانسوز جمعی از نمازگزاران شیعه در فاجعه تروریستی قندهار نشان‌دهنده فعال شدن تروریست‌ها در کشور مسلمان افغانستان می‌باشد که پس از فاجعه تروریستی قندوز صورت می‌گیرد.
ارتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت حاکی از توطئه‌های برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی مستکبرین و معاندین می‌باشد که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامه‌های ضد انسانی و اسلامی، اهداف تفرقه افکنانه خود را دنبال و باطن خبیث خود را نمایان سازند. تکرار این حوادث گرچه دردناک و سهمگین است اما هیچ تزلزلی در گام‌های امت اسلامی برای ایستادگی و مبارزه با کفر و استکبار ایجاد نخواهد کرد. خون مظلومان، شمشیر ستمگری ظالمان را خواهد شکست و «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ».
اتاق اندیشه ورز تبليغ خراسان این اقدام سبعانه و ضد بشری را محکوم و ضمن تسلیت به امت اسلامی اعلام می‌کند:
سیاست اصلی استکبار که همان اختلاف افکنی بین مسلمین و جنگ افروزی است  امروز به دست جانیان داعش در افغانستان پیاده می شود و هدف در نهایت مبارزه با اسلام است. تروریست‌های کوردل با حمله به نماز گزاران نشان می‌دهند که برای حریم قدسی مسجد و فرصت عبادت و خداپرستی نیز هیچگونه حرمتی قائل نیستند و قداست و عظمت صفوف نماز نیز مانع از ددمنشی آنان نیست. سفاکانی که جنایات تلخ حمله به مساجد مؤمنین را رقم زده اند اگر سرکوب نشوند؛ دیگر جان و ناموس هیچ کس محترم نخواهد ماند و تیغ تیز تکفیر بر گردن هر انسانی فرو خواهد رفت.
اگر کسانی که امروز حکومت افغانستان را به دست گرفته‌اند و داعیه‌ حاکمیت اسلامی دارند، در جنایت جمعه پیشین قُندوز، مسببّان را دستگیر و به اشدّ مجازات می‌رساندند، امروز شاهد این جنایت در قندهار نمی‌بودیم.
حاکمیت فعلی افغانستان باید علاوه بر حفظ امنیت، در مسیر ایجاد یک دولت ملی و فراگیر برای تحقق ثبات در افغانستان تلاش کرده و هرچه سریعتر با مسببان این جنایات هولناک برخورد کند.
دولت‌های اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع جهانی باید به طور ویژه‌ای به آلام ملت افغانستان توجه کنند و در خط مقدم حمایت از مظلومان و مبارزه با گروه‌های تروریست باشند.
سازمان‌ ملل و نهادهای حقوق بشری جهان نیز با سکوت خود بر آتش این جنایات و جرأت جنایتکاران می‌افزایند تا دروغ بزرگ دفاع از حقوق بشر، بیشتر از همیشه خود را نشان دهد و این همان ستم بزرگ به مردمان کشورهای مظلوم می‌باشد.
خداوند روح نمازگزاران شهید جمعه را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار داده و شفای عاجل به مجروحان عنایت فرماید.
همراه با تمام مردم ایران برای امّت اسلامی و مردم رنج دیده افغانستان دعا ‌کرده و قطع دستان شرور آمریکا و اذنابش را از ممالک اسلامی از خداوند متعال خواهانیم.
اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار