مسئول یکی از مرکز جمع آوری شیر بردسکن افزایش قیمت نهاده‌های دامی را باعث کاهش تولید شیر دانست.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 13 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، حامد اکبرزاده با بیان این‌که مقدار شیر تولیدی نسبت به سال گذشته به علت نوسان قیمت نهاده‌های دامی کاهش یافته، اظهار کرد: قیمت متوسط خرید شیر در هر ماه متفاوت است و به نسبت عرضه و تقاضا کم‌ و زیاد می‌شود.

وی تعیین قیمت شیر را بر اساس درصد چربی، آب و بار میکروبی آن اعلام کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهمی که در تولید شیر سالم مورد توجه است، تغذیه سالم و رعایت بهداشت هنگام شیردوشی با دستگاه و ظروف حمل شیر است.

اکبرزاده افزود: برای افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر، باید دامداران آگاهی و اطلاعات خود را برای تغذیه، نوع نهاده‌های قابل‌ استفاده و هم‏چنین اقداماتی که برای دام آبستن باید انجام گیرد را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای دامداران سال خوبی نبود و قیمت نهاده‌های دامی و علوفه چهار برابر شد. از سویی قیمت شیر بسیار کمتر از قیمت فروش آن از دامدار خریداری می‌شود.

اکبرزاده اشاره کرد: در کنار افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید کرایه حمل را مدنظر بگیریم که ۲ برابر شده است ولی قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایش قیمتی نداشته با فروش شیر، هزینه گاوداری تأمین نمی‌شود و دامداران چاره‌ای جز کشتار دام‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه مقدار نهاده‌های دامی که با قیمت مصوب از طریق جهاد کشاورزی سهمیه‌بندی می‌شود کمتر از ۳۰ درصد میزان مصرف دام‌هاست، گفت: این مرکز جمع‌آوری شیر توانسته با تأمین نیاز نهاده دامداران با کیفیت بالا، مشاوره و خرید شیر با قیمت مناسب کمکی برای دامداران باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار